Тема. Письмо рядкової букви п («пе»), складів та слів із нею.
Тип уроку: інтегрований урок
Мета:
-
вчити учнів
писати рядкову букву п («пе»), склади, слова з нею, поєднувати її з вивченими
літерами; продовжувати виробляти навички складання звуко-складових моделей
слів;
-
збагачувати
словниковий запас; розвивати артикуляційний апарат, мовлення, мислення,
пам’ять, дрібну моторику;
-
виховувати
старанність під час письма, бережливе ставлення до пташок.
Обладнання:
аркуші паперу, олівці, предметні малюнки (пенал, телевізор, автобус, хліб),
каса букв, картки з друкованими і рукописними буквами, фішки для звукових
моделей, зошити із навчання грамоти, плакат «Правильно сиди під час письма», презентація.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Учитель перевіряє наявність
на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.
1 Гра «Головоломка»
На екрані — малюнки: пенал, телевізор, автобус, хліб. Учні з перших
звуків складають слово птах і малюють його на своїх аркушах.— Кого ви намалювали?
— Назвіть перший звук у слові
птах.
— Дайте характеристику цьому
звукові.
— Яким він ще може бути?
Наведіть приклади.
— Якою буквою він
позначається на письмі?
— Покажіть цю букву в касі.
III. Повідомлення теми і завдань урок
— Сьогодні ви будете вчитися писати рядкову букву п («пе»), поєднувати її з іншими літерами, складати звуко-складові моделі слів, будувати речення. А також ми поговоримо про птахів, про їх користь для людей, про те, що треба треба робити, щоб пташині голоси було чути і взимку.
— Сьогодні ви будете вчитися писати рядкову букву п («пе»), поєднувати її з іншими літерами, складати звуко-складові моделі слів, будувати речення. А також ми поговоримо про птахів, про їх користь для людей, про те, що треба треба робити, щоб пташині голоси було чути і взимку.
IV. Вивчення нового матеріалу
1 Відгадування загадки
Як веселка кольоровий
має здібності до мови
слово птаху лиш скажіть
він його повторить вмить.
— Про яку пташку йдеться в загадці?
2. Заучування скоромовки
має здібності до мови
слово птаху лиш скажіть
він його повторить вмить.
— Про яку пташку йдеться в загадці?
Папуга — тропічний птах з
яскравим і різнобарвним пір’ям,
який може наслідувати звуки й
вимовляти слова.2. Заучування скоромовки
Купив папуга пилка
поклав на узгірку
поки палку шукав
павук пилку украв.
3 Складання звукових моделей слів папуга, пилка (слайд 7)
поклав на узгірку
поки палку шукав
павук пилку украв.
3 Складання звукових моделей слів папуга, пилка (слайд 7)
Підготовка руки до письма.
Графічні вправи
4 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку та розміщувати
зошит під час письма
5 Демонстрування зразка букви
6 Порівняння друкованої й рукописної малої букви п
(«пе»)
7 Пояснення написання букви
Рядкова буква п («пе») складається з двох коротких прямих ліній, з яких друга має заокруглення вгорі і внизу.
Рядкова буква п («пе») складається з двох коротких прямих ліній, з яких друга має заокруглення вгорі і внизу.
Алгоритм написання рядкової
букви п («пе»)
— Пишемо раз, і-два-і.
8 Письмо елементів рядкової букви п («пе») у повітрі,
на дошці, в зошиті
— У яких вивчених буквах
зустрічалися ці елементи?
9 Письмо букви в повітрі, в зошиті
Гра «Впіймай м’ячик і назви
слово»
Фізкультхвилинка
Віє вітер нам в лице.
Захиталось деревце.
Вітерець все тихше, тихше.
Деревце все вище, вище.
11 Письмо слова спів
— Чий спів ми можемо почути?
— Чий спів ми можемо почути?
— Як називають людину, яка
співає
— А яких співучих птахів ви знаєте?
— А яких співучих птахів ви знаєте?
Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image024.gif)
“Я сьогодні рано встав!”
Потім вилетів на пліт –
Заспівав на цілий світ:
“Я співати так люблю,
Що ніколи не просплю!
12 Хвилинка доброти
— На вашу думку, як зараз живеться пташкам. Чому?
— На вашу думку, як зараз живеться пташкам. Чому?
— А що слід робити, щоб
пташині голоси і взимку було чути, ви скажете, прослухавши вірш С. Жупанина «Що
просив горобчик?»
Скрізь мороз лютує, Віхола танцює,
А горобчик між снігами Мерзне, голодує.
Залітай до хати, Їжі в нас багато:
Ось халва і мандарини. Ось горіхи й апельсини.
Можеш вибирати. А горобчик мовив:
— Все у вас чудове, Та мені лиш крихту хліба
Дайте в день зимовий.
Дайте в день зимовий.
13 Письмо речень: Півник співав пісні.
— Доповніть речення новими
словами.
14 Гра «Знайди
літеру»
V. Підсумок уроку
1 Бесіда
2 Гра «Впізнай з першого погляду»
На дошці записані слова з
пропущеними літерами. Учні мають прочитати їх, запам’ятати слова з вивченою
буквою, по пам’яті відновити.
— Про яких птахів ми говорили
на уроці?
— Яких пташок ви можете
сьогодні зустріти?
— Як зараз живеться пташкам?
Чому?
— Як ми можемо допомогти
пташкам?
Немає коментарів:
Дописати коментар