вівторок, 15 листопада 2016 р.

Математика 1 кл. Складання таблиць додавання й віднімання числа 3. Складання й розв’язування прикладів і задач. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць.

Тема: Складання таблиць додавання й віднімання числа 3. Складання й розв’язування  прикладів і задач. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць.
Мета: -  скласти і засвоїти таблиці додавання і віднімання числа 3; формувати вміння
               користуватися ними, вдосконалювати навички усної лічби.
-         розвивати уміння розв’язувати задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць; розвивати логічне мислення;
-         виховувати старанність в роботі, бажання працювати.
Обладнання: предметні малюнки, лічильні картки, схеми задач, комп'ютер, презентація.

                                               Хід уроку

I.                   Організація класу.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Ось і ти часу не гай,
Математику вивчай.
II.                Актуалізація опорних знань учнів.
-         Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушаємо у цікаву мандрівку по Країні Математики. Нам допомагатиме карта, де показано станції, на яких ми будемо зупинятися. І разом з математичними мешканцями будемо розв’язувати приклади, задачі. Зупинимось на станції «Геометрична». Якщо добре працюватимемо, заїдемо на станцію «Цікавинок»
                        
-         Давайте згадаємо наш математичний закон:
              Щоб добре все знати, ми будем міркувати,
              А також рахувати, задачі вирішати,
              Свій розум розвивати.
-         Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь, на чому ми будемо подорожувати:
               Залізні подружки тримаються за руки.
               Одна подружка з трубою тягне всіх за собою.
-         Так, ось наш «Веселий потяг»
1.      Усний рахунок.
-         Не забули покласти у свої валізи розум, спостережливість, увагу, охайність, а також знання.
  1.  Гра «Хто швидше?»
                Збільшити на 1                                    Зменшити на 2
      4                  *                                                            10                 *
      9                  *                                                             4                  *
      2                  *                                                             5                  *
      8                  *                                                             8                  *
      0                  *                                                             2                  *
  2. Математичний диктант
     - Подаємо сигнали про відправлення в подорож ( сигнальні картки)
          1. Число 8 збільшили на 2.
          2. Число 10 зменшити на 1 і ще на 1.
          3. Знайти суму чисел 3 і 3.
          4. Знайти різницю чисел 9 і 9.
          5. Задумали число. Якщо до нього додати 1, то отримаємо число 10. Яку число задумали?  
  3. Поки провідники перевірятимуть квитки, давайте порівняємо числові вирази.
                      








  1. – Розв’язуючи нерівності, ми і не помітили, як потяг наш почав мандрувати по країні Математика. За вікном галявина з квітами, але не звичайними, а математичними. Щоб з них скласти букет, потрібно нагадати склад числа 3.
                              
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
         1. Пояснення нового матеріалу.
     -  Наш потяг проїжджає станцію «Новинка», де пропонують нам скласти таблиці додавання і віднімання числа 3.
     - Для цього спробуйте знайти на числовому промені відповідь до прикладу 1 + 3
(Учні знаходять відповідь і записують приклад у зошит. Аналогічно розв’язують ще 2 приклади таблиці )
-         Зверніть увагу на закономірність утворення кожної наступної відповіді. (кожне наступне число на 1 більше, ніж попереднє)
-         Решту прикладів таблиці на додавання скласти самостійно  (приклади записують на дошці і в зошитах)
-         А тепер давайте звіримось з таблицею, яку знайшли схованою в лісі. Чи правильно ми міркували?
-         Таблицю «Віднімання числа 3» складають аналогічно.
2.      Закріплення матеріалу.
а)Розгляд таблиць додавання і віднімання, називання лише результатів,з’ясування структури (підручник с.63)
-         За числовим променем (с.63 № 1) поясніть, як додати 3( 2 + 1) і відняти 3( 2 і 1)
-         Скільки всього додали? Скільки всього відняли?
б) додайте по 3, починаючи з числа 2.
    Віднімайте по 3, починаючи з числа 10 (с.63 № 2)
в)  Числа 2, 4, 6, 7, 1, 3, 5  збільшити на 3.
      Числа 4, 5, 7, 8, 9, 3. 10 зменшити на 3 ( с.63 № 3)
3.      Фізкультхвилинка.
-         Як ми з вами натрудились і нового тут навчились, тому рушаємо далі на станцію «Відпочинку»
-         Математичні жителі також не тільки навчаються, а й розважаються.
                                    
Працювати перестали                                 Покрутились, повертілись,
І тепер всі дружно встали.                          На хвилинку зупинились.
Будемо відпочивати,                                   Пострибали, пострибали,
Нумо, вправу починати!                               Раз – присіли, другий – встали.
Руки вгору, руки вниз                                    Всі за парти посідали.
І легесенько прогнись.
ІУ. Закріплення вивченого матеріалу.
1.      Робота над задачами.
а)  -   А що це жителі станції «Задачна» засмучені? Прохають надати допомогу при розв’язуванні задачі (с.63 № 5)
-         Допоможемо? Познайомтесь з умовою задачі.
-         Про кого задача? Що робили дівчатка?
-         Що означає число 3? (Скільки загадок прочитала Іринка)
-         Що означає на 3 більше? (Це означає 3 і ще 3)
-          То як розв’яжемо задачу? ( 3 + 3 = 6  ( з.))
-         Запишіть задачі у зошит.
-         А ось математичні жителі задумались ще над однією задачею. Послухайте її. (с.63 № 6)
-         Роботу проводимо аналогічно до попередньої задачі.
       б)  Творча робота над задачею. 
                - Замініть умову задачі так, щоб її можна було розв’язати дією додавання.
        - Щось довго забарились ми на цій станції, рушаймо далі.
 2. Робота з геометричним матеріалом.
        - Ми наближаємось до станції «Геометрична» , де мешкають геометричні фігури. Вихователька вивела фігури на прогулянку. А вони розбіглися і об’єдналися в казкових персонажів.. Допоможемо їх відшукати?
        - Розгляньте персонажі на с.62 № 5. Де сховались трикутники? Чотирикутники? Порахуйте скільки є кожної групи фігур.
    3. Завдання з логічним навантаженням.
     -  Повертаємось додому. А хто чекає нас на пероні, дізнаємось, коли розв’яжемо приклади самостійно.
З
П
О
Й
К
А
Н
І
2 + 1
5 - 4
5 + 3
3 + 3
5 + 2
4 + 1
6 - 2
9 - 7

-         А якщо розставите відповіді в порядку зростанні, то дізнаєтесь хто нас чекає на пероні. (Пізнайко)
4.      Станція «Цікавинки»

-          У Пізнайка є цікавинки для нас.
-         На травиці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Троє чорних. Скільки всіх?   (2 + 3 = 5)
У. Підсумок уроку.
            - Чи сподобалась вам подорож?
            - Чого навчилися на уроці?
            - Яке завдання сподобалось найбільше?

   - Наша подорож закінчилась. Молодці всі старались.

Немає коментарів:

Дописати коментар