Тема: Складання таблиць
додавання й віднімання числа 3. Складання й розв’язування прикладів і задач. Задачі на збільшення
(зменшення) числа на кілька одиниць.
Мета: - скласти і засвоїти таблиці
додавання і віднімання числа 3; формувати вміння
користуватися ними,
вдосконалювати навички усної лічби.
-
розвивати
уміння розв’язувати задачі на
збільшення і зменшення числа на кілька одиниць; розвивати логічне мислення;
-
виховувати
старанність в роботі, бажання працювати.
Обладнання: предметні малюнки, лічильні картки,
схеми задач, комп'ютер, презентація.
Хід
уроку
I.
Організація
класу.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Ось і ти часу не гай,
Математику вивчай.
II.
Актуалізація опорних знань учнів.
-
Діти,
сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушаємо у цікаву мандрівку по Країні Математики.
Нам допомагатиме карта, де показано станції, на яких ми будемо зупинятися. І
разом з математичними мешканцями будемо розв’язувати приклади, задачі.
Зупинимось на станції «Геометрична». Якщо добре працюватимемо, заїдемо на
станцію «Цікавинок»
-
Давайте
згадаємо наш математичний закон:
Щоб добре все знати, ми
будем міркувати,
А також рахувати,
задачі вирішати,
Свій розум розвивати.
-
Відгадайте
загадку і ви дізнаєтесь, на чому ми будемо подорожувати:
Залізні подружки
тримаються за руки.
Одна подружка з трубою
тягне всіх за собою.
-
Не
забули покласти у свої валізи розум, спостережливість, увагу, охайність, а
також знання.
1. Гра «Хто швидше?»
Збільшити на 1 Зменшити на
2
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image005.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image006.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image006.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image009.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image008.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image006.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image010.gif)
2. Математичний диктант
- Подаємо сигнали про відправлення в
подорож ( сигнальні картки)
1. Число 8 збільшили на 2.
2. Число 10 зменшити на 1 і ще на 1.
3. Знайти суму чисел 3 і 3.
4. Знайти різницю чисел 9 і 9.
5. Задумали число. Якщо до нього
додати 1, то отримаємо число 10. Яку число задумали?
3. Поки провідники перевірятимуть квитки,
давайте порівняємо числові вирази.
- – Розв’язуючи нерівності, ми і не
помітили, як потяг наш почав мандрувати по країні Математика. За вікном
галявина з квітами, але не звичайними, а математичними. Щоб з них скласти
букет, потрібно нагадати склад числа 3.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення нового матеріалу.
- Наш
потяг проїжджає станцію «Новинка», де пропонують нам скласти таблиці додавання
і віднімання числа 3.
- Для цього спробуйте знайти на числовому
промені відповідь до прикладу 1 + 3
(Учні знаходять відповідь і записують приклад у
зошит. Аналогічно розв’язують ще 2 приклади таблиці )
-
Зверніть
увагу на закономірність утворення кожної наступної відповіді. (кожне наступне число на 1 більше, ніж
попереднє)
-
Решту
прикладів таблиці на додавання скласти самостійно (приклади
записують на дошці і в зошитах)
-
А
тепер давайте звіримось з таблицею, яку знайшли схованою в лісі. Чи правильно
ми міркували?
-
Таблицю
«Віднімання числа 3» складають аналогічно.
2.
Закріплення
матеріалу.
а)Розгляд таблиць додавання і віднімання, називання лише
результатів,з’ясування структури (підручник с.63)
-
За
числовим променем (с.63 № 1) поясніть, як додати 3( 2 + 1) і відняти 3( 2 і 1)
-
Скільки
всього додали? Скільки всього відняли?
б) додайте по 3, починаючи з числа 2.
Віднімайте по 3, починаючи з
числа 10 (с.63 № 2)
в) Числа 2, 4, 6, 7, 1, 3, 5 збільшити на 3.
Числа 4, 5, 7, 8, 9, 3. 10
зменшити на 3 ( с.63 № 3)
3.
Фізкультхвилинка.
-
Як ми
з вами натрудились і нового тут навчились, тому рушаємо далі на станцію
«Відпочинку»
-
Математичні
жителі також не тільки навчаються, а й розважаються.
Працювати
перестали
Покрутились, повертілись,
І тепер всі
дружно встали.
На хвилинку зупинились.
Будемо
відпочивати,
Пострибали, пострибали,
Нумо, вправу
починати!
Раз – присіли, другий – встали.
Руки вгору, руки
вниз
Всі за парти посідали.
І легесенько
прогнись.
ІУ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота над задачами.
а) -
А що це жителі станції «Задачна»
засмучені? Прохають надати допомогу при розв’язуванні задачі (с.63 № 5)
-
Допоможемо?
Познайомтесь з умовою задачі.
-
Про
кого задача? Що робили дівчатка?
-
Що
означає число 3? (Скільки загадок прочитала Іринка)
-
Що
означає на 3 більше? (Це означає 3 і ще 3)
-
То як розв’яжемо задачу? ( 3 + 3 = 6 ( з.))
-
Запишіть
задачі у зошит.
-
А ось
математичні жителі задумались ще над однією задачею. Послухайте її. (с.63 № 6)
-
Роботу
проводимо аналогічно до попередньої задачі.
б)
Творча робота над задачею.
- Замініть умову задачі так,
щоб її можна було розв’язати дією додавання.
- Щось довго забарились ми на цій
станції, рушаймо далі.
2. Робота з геометричним матеріалом.
- Ми наближаємось до станції
«Геометрична» , де мешкають геометричні фігури. Вихователька вивела фігури на
прогулянку. А вони розбіглися і об’єдналися в казкових персонажів.. Допоможемо
їх відшукати?
- Розгляньте персонажі на с.62 № 5. Де
сховались трикутники? Чотирикутники? Порахуйте скільки є кожної групи фігур.
3. Завдання з логічним навантаженням.
-
Повертаємось додому. А хто чекає нас на пероні, дізнаємось, коли
розв’яжемо приклади самостійно.
З
|
П
|
О
|
Й
|
К
|
А
|
Н
|
І
|
2 + 1
|
5 - 4
|
5 + 3
|
3 + 3
|
5 + 2
|
4 + 1
|
6 - 2
|
9 - 7
|
-
А
якщо розставите відповіді в порядку зростанні, то дізнаєтесь хто нас чекає на
пероні. (Пізнайко)
4.
Станція
«Цікавинки»
-
У Пізнайка є цікавинки для нас.
-
На
травиці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Троє чорних. Скільки всіх? (2 + 3 =
5)
У. Підсумок уроку.
- Чи сподобалась вам подорож?
- Чого навчилися на уроці?
- Яке завдання сподобалось
найбільше?
- Наша подорож закінчилась. Молодці всі
старались.
Немає коментарів:
Дописати коментар