Тема. Вправи і
задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 2. Порівняння числа та
значення числового виразу, двох числових виразів. Визначення часу за
годинником.
Мета:
-
закріпити
таблиці додавання і віднімання числа 2; вдосконалювати навички усної лічби, вчити порівнювати вирази і числа, формувати
предметну, комунікативну компетентності;
-
розвивати
мислення учнів та обчислювальні навички;
-
виховувати
бережне ставлення до природи.
Обладнання: малюнки їжачка, лисички, яблуньки з
яблучками, перфокарти, таблиця додавання і віднімання числа 2,
презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Девіз уроку:
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок.
На уроці не куняй,
Математику вивчай
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Розпочинаємо
наш урок. Урок незвичайний, а казковий. Тому що завітав до нас казковий гість:
В мене шубка з
колючок,
В мене сіра спинка.
Ніс, як чорний
п’ятачок,
Очі-намистинки (їжачок).
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Жив був на світі їжачок. Весело він подорожував
рідним краєм і не помітив як закінчилась осінь. Стало холодно, а їжачкові давно
вже пора спати. Але стежинку до своєї хатинки знайти було важко. Тому що стежка
ця незвичайна, а математична. Їжачок дізнався, що на сьогоднішньому уроці ми
будемо розв’язувати приклади і задачі на додавання і віднімання числа 2, також порівнювати вирази. І вирішив
звернутися до нас щоб ми йому допомогли.
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Усний
рахунок.
- Щоб до лісу
прогулятись, треба добре розім’ятись!
1. Сьогодні четвер. Який день був учора?
А позавчора? Який буде завтра?
Післязавтра?
2.
Чи правильне твердження, що всі звірі дихають?
3. А те, що заєць менший від вовка? Вовк
більший від ведмедя?
4. Закінчіть речення: «Якщо дуб вищий від
берези, то береза …»
5. 9 збільшіть на 1; 10 зменшіть на 2.
- Ну що ж
розім’ялись.Тоді часу не гаймо в дорогу вирушаймо. Дорога далека, тому нам
потрібно запастися їжею. Ось ці яблучка потрібно зібрати в корзину. Яблучка
чарівні, тому на них приклади, які треба розв’язати
2+2
7+2 8+2 8-2
7-2 5-2 1+2
4-2 6+2
- Ну що ж корзинка повна, нумо далі.
2.
Каліграфічна хвилинка.
- Ось грибочки у
лісочку
Капелюшки
одягнули.
Ось грибок і ще
грибок.
Скільки ж то їх
разом було?
- Діти записуються рядочок цифри 2, промовивши
віршик:
Зошит свій я
відкриваю,
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно не зігнусь.
Буду я писати вправно,
До роботи вже берусь.
3.
Самостійна робота.
- А зараз
завдання від грибочків. Потрібно відновити натуральний ряд чисел:
1 . .
. 5 . . . 9.
. . 8 . 6 . . 3 . .
- Та розв’язати кругові приклади (с.60 № 2)
4.
Складання задачі за малюнком.
- Повеселішав наш їжачок, тому що бачить,
що з нами він не пропаде і зуміє
дібратися додому.
- Бачить, що ми не залишили його в біді. Іншим
теж зуміємо допомогти. Тому що взимку потрібна допомога ще й птахам.
-А як ви
допомагаєте птахам? (відповіді дітей)
Задача: Учні першого класу розвісили для птахів ягідки горобини. На гілочці
було 7 ягідок, 2 ягідки снігур з’їв. Скільки ягідок залишилося?
7
– 2 = 5(г.)
5.
Фізкультхвилинка
6. Робота в парах.(за підручником с.60 № 3)
- Поки ми
виконували фізкультхвилинку, дмухнув вітер і застелив нашу стежинку новим
завданням. На кожний парті конверти із завданнями . Потрібно порівняти
вираз і число.
7. Робота з підручником
Створення ігрової ситуації ( с.60 № 1)
- А хто це ходить між деревами, оглядає
свої володіння? ( Святий Миколай)
- Як ви думаєте, куди він поспішає? (До «Лісової школи», бо скоро свято, і він
несе звірятам подарунки).
- А ось хто який подарунок отримає,
дізнаєтеся, коли розв’яжете приклади.(Учні
розв’язують приклади, результат – номер подарунка, який отримає звірятко від
Святого Миколая)
8.
Визначення часу за годинником.
- Надворі починає темніти, давайте визначимо
котру годину показує годинник? Чи ми не забарились, проводжаючи Їжачка?
- Визначення часу за годинником.
9.
Веселі задачі.
- Ось і привели
ми нашого їжачка до своєї хатинки так зрадів їжачок, що аж співати почав:
- Киця й котик
залюбки випікали пиріжки.
Киця з тіста 5
зліпила, котик теж із снігу 5.
Скільки всіх,
малечо мила, пиріжків вони з’їдять?
V. Підсумок уроку.
- Їжачок дуже
дякує вам , що ви привели його до хатинки. Він вже й дрімати почав. Але
спочатку скажіть йому, що вам сподобалось і запам’яталось на уроці?
Немає коментарів:
Дописати коментар