Тема: Додавання у випадку кількох доданків. Задачі на обчислення
периметра прямокутника (№№
338—346).
Тип уроку:
інтегрований
Мета:
-
закріплювати вміння учнів застосовувати
сполучний і переставний закони додавання для зручних обчислень та виконувати
додавання і віднімання багатоцифрових чисел письмово;
-
вправляти у розв'язуванні задач,
розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення.
-
Сприяти вихованню бережного ставлення до
хліба.
Обладнання: таблиця усних обчислень; картки для
опитування; схеми задач, паперовий макет колоска.
З
м і с
т у р
о к у
ІІ. Контроль,
корекція і закріплення знань.
1. Повторення вивченого.
-
Щоб дізнатися, діти, про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці
математики, я пропоную
вам відгадати загадку.
Хата
мною багата, Людям брат я і друг.
І коли
вже я в хаті — Буде й пісня навкруг! (Хліб)
- А що таке хліб? (На дошці
розгортка «Хліб — всьому голова». За допомогою розгортки діти
називають, що хліб — це і готовий буханець, і борошно, і зерно, і
пшеничний чи житній лан, і колоски...).
- Чи багато треба
докласти зусиль, щоб отримати ось такий колосок? (Показую).
- Давайте сьогодні
спробуємо виростити такий колосок на уроці математики.
Перед сівбою в Україні говорили:
«Поможи, Боже, рано почати й рано закінчити — хай легко почнеться і ще легше
скінчиться».
2. Усні обчислення.
- Давайте розпочнемо з підготовки «грунту», з
усної лічби.
а) Заповніть пропуски.
Доданок
|
730
|
360
|
Зменшуване
|
5000
|
700
|
|||
Доданок
|
250
|
140
|
Від'ємник
|
37
|
190
|
|||
Сума
|
940
|
1000
|
Різниця
|
160
|
2500
|
(210; 750; 500.) (197; 2500; 510.)
б) Вправа № 338.
3.
Завдання для
опитування.
В народі кажуть:
«Посієш вчасно, збереш рясно».
Ми свої математичні вміння повинні закріпити
письмово, щоб дати можливість прорости зернині. (Сію зерно в підготовлений
«грунт» на дошці).
а) Обчислити: 37000 - 6245; 10004 - 7896.
(Результати:
30755; 2108.)
б)
Математичний диктант
1. Для
перевірки сходу насіння взяли 70 насінин пшениці. Проросло 59. Ск. насінин
пшениці не проросло?
2.
Зерноочисна машина за 6 хв очищає 90 кг зерна. Скільки зерна очищає машина за 1
хв?
3. Знайдіть
1/2 від 1 ц.
4.
Зерносушилка за 1 хв просушує 26 кг зерна. Скільки зерна вона просушить за 3
хв?
5. 4 тонни.
Скільки це кілограмів? Скільки центнерів?
6. 1/5
мішка з зерном становить 12 кг .
Яка маса цілого мішка?
- Ви добре працювали, трудилися
дружно і наша зернина проросла, дала свої сходи. (Демонструємо
на дошці)
ІII. Повідомлення
теми і мети уроку.
Сьогодні ми
закріпимо вміння використовувати переставний і сполучний закони додавання для
зручних обчислень та виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел та
вправлятись у розв’язуванні задач.
ІУ. Повторення та узагальнення знань учнів.
1. Виконання завдань № 339, 340
- Де кожний вміло робить, там і пшениця родить.
- Для
перевірки вашої працьовитості пропоную виконати завдання № 339 і № 340
№ 339 – 160, 500
№
340 - 29994, 39966, 670017
Наш
колосок наповнюється зерном завдяки
вашим старанням.
( Один учень з кожної команди
вставляє в стебло зернину.)
3.
Завдання №
342 виконують з коментуванням біля дошки. 57453 3405
+
8480 +34005
876 25788
66809 63198
4.
Фізкультхвилинка.
А ми зерно сіяли, сіяли
у земельку чорную, свіжую.
І
з’явилися перші листочки, із них повні, тугі колосочки.
До
сонечка потягнулись, і сонечку усміхнулись.
IУ. Розвиток математичних
знань.
1. Розв'язування задач.
- Оскільки
ми сьогодні частково відчуваємо себе хліборобами, то
давайте помандруємо на поле. Але на поле не звичайне, а задачне.
Колоски у полі дозрівають — хліборобів в поле
закликають.
Задача 1. Читаю умову: «На підводу
поклали 4 мішки жита і 3 мішки пшениці, в кожному мішку порівну. Усього зерна 560 кг . Скільки кілограмів
зерна жита поклали на підводу?
-
Аналіз задачі і усний розв'язок.
( 560 :
( 4 + 3 ) х 4 = 320 кг
жита )
Задача 2. Учні самостійно складають задачу за
скороченим записом. (Про збір зерна комбайнерами в полі).
-
Аналіз задачі. Самостійний запис розв'язку в зошити.
Задача 3. З 9 кг борошна випекли 12 кг хліба. Скільки печеного
хліба вийде з 180 кг
борошна?
- Усний розв'язок (задана на відношення).
V. Геометричний матеріал.
- Мандрівка по полю продовжується.
Зараз ми повинні знайти периметр хлібного
поля. Яку форму має поле? Як знайти периметр прямокутника?(
Усне обчислення периметра.)
А
колосок наливається зерном.
VI. Закріплення обчислювальних навичок.
Погляньте на плоди своєї праці. Колосок виріс
на ваших очах. Але ви розумієте, що справжні колоски так швидко не ростуть.
Для цього потрібна довга, важка і копітка праця хліборобів, бо трудяться вони
над вирощуванням хліба протягом цілого року. Недарма в народі кажуть: «Хлібові
ціни нема».
Гра.
-
Виконавши умови гри, ви розшифруєте вислів.
Обчисліть приклади 57453 3402
+ 9480 + 34005
876 25738
67809 63145
Кожній цифрі -
відповіді відповідатиме буква. За поданою схемою розшифруйте вислів
0
|
1
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
ж
|
т
|
ь
|
х
|
л
|
б
|
е
|
і
|
р
|
. 6 7
9 7 0
8 1 3
4 5 8 6
Б Е Р Е
Ж І
Т Ь Х Л І
Б
- Прочитайте вислів вголос. Чому потрібно
берегти хліб? Пригадайте, скільки людей проживає в Україні? ( 46,7 млн). Якщо за один день кожний житель змарнує
хоч 1 г
хліба (показую кусочок в 1 г ),
то за рік втрати становитимуть 46700
тонн.
VII. Підсумок уроку.
Що
найбільше запам'яталося?
Спасибі, любі діти, за вашу роботу.
Шануйте
хліб, бережіть його.
Нехай сіється, родиться на новий урожай,
на
дорідне зерно!
Немає коментарів:
Дописати коментар