вівторок, 15 листопада 2016 р.

Математика 4 кл. Додавання у випадку кількох доданків. Задачі на обчислення периметра прямокутника

ТемаДодавання у випадку  кількох доданків. Задачі на обчислення периметра прямокутника (№№ 338—346).
Тип уроку: інтегрований
Мета:
-         закріплювати вміння учнів застосовувати сполучний і перестав­ний закони додавання для зручних обчислень та виконувати дода­вання і віднімання багатоцифрових чисел письмово;
-         вправляти у розв'язуванні задач,  розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення.
-         Сприяти вихованню бережного ставлення до хліба.
Обладнання: таблиця усних обчислень; картки для опитування; схеми задач, паперовий макет колоска.
                         З  м  і  с  т          у  р  о  к  у
І.   Організація класу.
ІІ.  Контроль, корекція і закріплення знань.
               1.  Повторення вивченого.
         -   Щоб дізнатися, діти, про що ми будемо говорити на сьогоднішньому   уроці   математики,   я   пропоную   вам відгадати загадку.
    Хата мною багата, Людям брат я і друг.
    І коли вже я в хаті — Буде й пісня навкруг!   (Хліб)
        -  А що таке хліб? (На дошці розгортка «Хліб всьому го­лова». За допомогою розгортки діти називають, що хліб це і готовий буханець, і борошно, і зерно, і пшеничний чи житній лан, і колоски...).
     -   Чи багато треба докласти зусиль, щоб отримати ось такий колосок? (Показую).
       -   Давайте сьогодні спробуємо виростити такий колосок на уроці математики.
           Перед сівбою в Україні говорили: «Поможи, Боже, ра­но почати й рано закінчити — хай легко почнеться і ще легше скінчиться».
               2. Усні обчислення.
                 -  Давайте розпочнемо з підготовки «грунту», з усної лічби.
                          а) Заповніть пропуски.
Доданок
  730

360

Зменшуване

5000
700
Доданок

250
140

Від'ємник
37

190
Сума 
 940
1000


Різниця
160
2500

                          (210;   750;   500.)                                (197;   2500;   510.)

                          б)  Вправа № 338.
                              «Грунт» готовий.
3.     Завдання для опитування.
       В народі кажуть: «Посієш вчасно, збереш рясно».
            Ми свої математичні вміння повинні закріпити пись­мово, щоб дати можливість прорости зернині. (Сію зер­но в підготовлений «грунт» на дошці).
    а) Обчислити: 37000 - 6245;            10004 - 7896.               
                (Результати: 30755; 2108.)
    б)  Математичний диктант
1.  Для перевірки сходу насіння взяли 70 насінин пше­ниці. Проросло 59. Ск. насінин пшениці не про­росло?
2.  Зерноочисна машина за 6 хв очищає 90 кг зерна. Скільки зерна очищає машина за 1 хв?
3.  Знайдіть 1/2 від 1 ц.
4.  Зерносушилка за 1 хв просушує 26 кг зерна. Скільки зерна вона просушить за 3 хв?
5.  4 тонни. Скільки це кілограмів? Скільки центнерів?
6.  1/5 мішка з зерном становить 12 кг. Яка маса цілого мішка?
                     -  Ви добре працювали, трудилися дружно і наша зерни­на проросла, дала свої сходи.   (Демонструємо на дошці)
ІII.  Повідомлення теми і мети уроку.
         Сьогодні ми закріпимо вміння використовувати переставний і сполучний закони додавання для зручних обчислень та виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел та вправлятись у розв’язуванні задач.
ІУ.  Повторення та узагальнення знань учнів.
  1. Виконання завдань № 339, 340
 -  Де кожний вміло робить, там і пшениця родить.
 -  Для перевірки вашої працьови­тості пропоную виконати завдання № 339 і № 340
            № 339 – 160, 500                          
            № 340 -  29994, 39966, 670017
          Наш   колосок   наповнюється зерном  завдяки   вашим  старан­ням.
          ( Один    учень з кожної команди вставляє в стебло зернину.)
3.    Завдання № 342 виконують з коментуванням біля дошки.             57453                                 3405
                                          + 8480                             +34005
                                               876                               25788
                                           66809                               63198
      4. Фізкультхвилинка.
   А ми зерно сіяли, сіяли у земельку чорную, свіжую.
    І з’явилися перші листочки, із них повні, тугі колосочки.
    До сонечка потягнулись, і сонечку усміхнулись.
 IУ.  Розвиток математичних знань.
           1. Розв'язування задач.
    -  Оскільки   ми   сьогодні   частково відчуваємо себе хліборобами, то давайте помандруємо на поле. Але на поле не звичайне, а задачне.
            Колоски у полі дозрівають — хліборобів в поле закликають.  
                     
















Задача 1. Читаю умову: «На підводу поклали 4 мішки жита і 3 мішки пшениці, в кожному мішку порівну. Усьо­го зерна 560 кг. Скільки кілограмів зерна жита поклали на підводу?
-         Аналіз задачі і усний розв'язок. 
          ( 560 : ( 4 + 3 ) х 4 = 320 кг жита )
Задача 2. Учні самостійно складають задачу за скороче­ним записом. (Про збір зерна комбайнерами в полі).
   -   Аналіз задачі. Самостійний запис розв'язку в зошити.
Задача 3. З 9 кг борошна випекли 12 кг хліба. Скільки печеного хліба вийде з 180 кг борошна?
    -  Усний розв'язок (задана на відношення).
V. Геометричний матеріал.
        -   Мандрівка по полю продовжується.
   Зараз ми повинні знайти периметр хлібного поля. Яку форму має поле? Як знайти периметр прямокутника?( Усне обчислення периметра.)
             А колосок наливається зерном.
VI.  Закріплення обчислювальних навичок.
      Погляньте на плоди своєї праці. Колосок виріс на ва­ших очах. Але ви розумієте, що справжні колоски так швидко не ростуть. Для цього потрібна довга, важка і копітка праця хліборобів, бо трудяться вони над вирощуванням хліба протягом цілого року. Недарма в народі ка­жуть: «Хлібові ціни нема».
     Гра.
        -  Виконавши умови гри, ви розшифруєте вислів.
Обчисліть приклади     57453                    3402
                                    +   9480               + 34005
876                  25738
                                       67809                   63145
Кожній  цифрі - відповіді відповідатиме буква. За поданою схемою розшифруйте вислів
0
1
3
4
5
6
7
8
9
ж
т
ь
х
л
б
е
і
р
.            6  7  9  7  0  8  1  3             4    5   8   6
         Б  Е  Р Е Ж  І  Т  Ь            Х Л І Б
    - Прочитайте вислів вголос. Чому потрібно берегти хліб? Пригадайте, скільки людей прожи­ває в Україні? ( 46,7  млн). Якщо за один день кожний жи­тель змарнує хоч 1 г хліба (показую кусочок в 1 г), то за рік втрати становитимуть  46700 тонн.
VII.  Підсумок уроку.
          Що найбільше запам'яталося?
          Спасибі, любі діти, за вашу роботу.
          Шануйте хліб, бе­режіть його.
          Нехай сіється, родиться на новий урожай,

          на дорідне зерно!

Немає коментарів:

Дописати коментар