Тема: Знаходження значень виразів на сумісні дії
першого ступеня та виразів з дужками. Задачі з буквеними даними (№№ 347 — 355).
Тип уроку: урок -
ярмарок
Мета:
-
закріплювати вміння учнів виконувати дії
додавання і віднімання над багатоцифровими числами;
-
навчати узагальнених прийомів розв'язування
задач з буквеними даними, продовжувати роботу по розширенню геометричних знань,
розвивати просторові уявлення, логічне мислення, -
-
розширювати знання народних традицій.
Обладнання: таблиця усних
обчислень; картки для опитування; схеми задач, схематичний малюнок гусака.
Х і
д у р о к у
Сьогодні на уроці ми закріпимо вміння
виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел, продовжимо роботу по
узагальненню прийомів розв’язування задач з буквеними даними, розширимо свої
геометричні знання. Але урок проходитиме у дещо незвичній формі — у формі
ярмарку.
Традиційно в
Україні збирання врожаю вінчається яскравими, багатими ярмарками. На
Полтавщині стало традицією в кінці серпня проведення у селищі Великі Сорочинці
ярмарку. Він став називатися за назвою селища «Сорочинський ярмарок». Але не
всі мали змогу побувати на цьому видовищі. І наші добрі знайомі Математика і
Геометрія запрошують вас на такий ярмарок, але не звичайний, а математичний.
Увага! Увага! Спішіть, поспішайте!
Господарі й гості — глядіть не минайте!
Мерщій-бо на ярмарок всі
поспішайте,
Купуйте, міркуйте, розв'язуйте, грайте.
- Які грошові одиниці ви знаєте?
- Але цих грошей у вас в достатній кількості
немає.
ІІ. Контроль,
корекція і закріплення знань.
Людей
на ярмарку приваблювали ігри і розваги. Здавна на ярмарках була така розвага:—
ставилась міцна жердина, а на її вершечку кріпився приз і сміливці піднімались
по ній, але це було нелегко.
Для розминки перевіримо домашнє завдання.
1. Перевірка домашнього завдання.
а) Пояснити прийоми порівняння виразів завдання
№ 345.
240 + 80
< 300 + 80
— Перший доданок у другому виразі більший, ніж
у першому виразі, отже, і друга сума буде більшою, ніж перша.
350 - 70 < 350 - 40; 350 + 70 > 350 + 40.
б) Розказати план розв'язування задачі № 346.
Зачитати відповідь.
(У
ІІ овочесховищі стало на 127ц капусти більше, ніжу першому.)
2. Завдання
для опитування.
У вас 3 ряди і кожен
ряд діставатиметься на жердину, розв'язуючи числові вирази, чий ряд дістанеться
першим півника, той переміг
а) Розв'язати і зробити перевірку.
_45705
_390004 _ 630702
24423 42866 58964
б) Виконати дії.
6597 + 10707 + 183 (= 17487)
5340 +
19945 + 20735 (= 46020)
8963 +
20440 + 908 = (30311)
3. Картки
для опитування.
Часто покупці
купували товар, попередньо не роздивившись його, і не знаючи, який він. Тоді
говорили: «Купив кота в мішку». Ось і у мене є такий товар.
№ 1.1. У
магазині було 760 м
тканини. За тиждень продали 380 м , а до кінця тижня в
магазин привезли ще 450 м . Ск. м тканини стало в магазині до
кінця тижня ?
2. 7 м = * дм; 4 м
5 дм = * дм * см;
8 м = * мм; 3 км 006 м = * м.
(В.. 1) 760 - 380 + 450 = 830
(м); 2) 70 дм; 8000 мм ; 450см; 3006м.)
№ 2.1.У трьох
селах живе 8455 мешканців. Ск. мешканців у кожному селі окремо, якщо в І й ІІІ
селах 5092 мешканці, а в другому і третьому — 3700? 2. 340 + 520 □ 340 +
600 530 + 125 □ 125 + 530
490 -
45 * 90 - 60 600 -
230 □ 550 – 230
( В. 1) 8455 -
5092 = 3363 (м.) — у ІІ селі;
2) 3700 - 3363 = 337 (м.)
— у ІІІ селі;
3) 5092 -
337 = 4755 (м.) — у І селі.)
4. Усні
обчислення.
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image001.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image001.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image002.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image001.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image001.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image001.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image001.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image003.gif)
48 220
92 (360)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image004.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image002.gif)
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image005.gif)
ІII. Повторення та узагальнення матеріалу.
Багатий був ярмарок на пухкі паляниці, солодкі калачі, гречаники, смачні
бублики з маком. От і зараз в’язу бубликів купимо, коли виконаємо перетворення.
А кому що дістанеться, дізнаємось по тому, хто скільки отримає «грошей – знань»
1. Перетворення
іменованих чисел. Виконання завдання № 348 (самостійно)
(5600 м ; 2080 м ; 10 м ; 400 см ; 820 см ; 1005 см ;
2. Вправу № 349 виконують за варіантами.
В. 1 — вирази верхнього рядка.
В. 2 — вирази нижнього рядка.
Попередньо
з'ясовують порядок виконання дій.
( В - /; 8993; 4237;
В - 2: 70055; 14522.)
3. Фізкультхвилинка.
На доброму
ярмарку ми побували.
Купували, сміялись та
міркували
Та ще не танцювали!
Гей, троїсті
музиченьки,
Нам заграйте
веселенько!
А ви, хлопчики й
дівчатка,
Всі відпочиньте
гарненько.
IУ. Розвиток математичних знань.
1. Робота над задачами.
А що ж то за ярмарок без галушок та
вареників? Вареник для українця – це завжди свято для душі і шлунку. Вони і
«хваленики2, і «благодареники», і, навіть, «мученики». З картоплею, капустою,
м’ясом, квасолею, грибами, калиною, зі шкварками і все це на ярмарку, та у
гарних макітрах, які виготовили «чарівні» руки гончарів. А цю макітру з
смачними варениками купимо тоді, коли розв’яжемо задачі з буквеними даними.
а) Задача № 350.
— Розгляньте розв'язання задачі з буквеними
даними. Поясніть його.
б) Задача № 351.
— Прочитайте задачу.
— Запишемо задачу скорочено.
а —
перше число;
а ■ 4 — друге число;
— Обчисліть значення виразу, якщо а =
224, але завдання диференційоване.
І група – складає вираз і
знаходить суму цих чисел
ІІ група – складає вираз і
знаходить суму трьох чисел ( третє число – 356)
ІІІ
група – складає вираз і знаходить суму трьох чисел ( третє число – на 356
більше, ніж сума І і ІІ)
(224 + 224 ■ 4 = 1120; 224 + 224 х 4
+ 356 = 1576; ( 224 + 224 х 4) + 356 +
224 + 224 х 4 =2696)
в)
Розв'язування задачі № 352 (самостійно).
Продавалося на ярмарку багато різної
живності: корови, кози, вівці, кури, гуси, свині. І вам теж дістанеться гарні птиці, якщо розв’яжете задачу.
(Відповідь:
маса качки 1400 г ;
маса індика 3 кг ;
маса півня 2 кг .)
2. Завдання
для конструювання.
Геометрія пропонує купити гусака. Але
гусак незвичайний, у нього є прохання:
Я — гусак, веселий, білий,
Та не дуже я умілий,
Ось учора впав я з бочки,
Розлетівся на шматочки.
Поможіть, допоможіть,
Із шматків мене складіть .
![](file:///C:/DOCUME~1/Admin/LOCALS~1/Temp/msohtml1/01/clip_image006.gif)
V. Підсумок
уроку.
Закінчується ярмарок. Ми зробили багато покупок і це тому, що
ви старались у роботі застосовувати всі свої знання.
-
Які знання ви застосовували?
-
Що нового дізналися?
Немає коментарів:
Дописати коментар