вівторок, 15 листопада 2016 р.

Математика 4 кл. Знаходження значень виразів на сумісні дії першого ступеня та виразів з дужками. Задачі з буквеними даними

Тема: Знаходження значень виразів на сумісні дії першого ступеня та виразів з дужками. Задачі з буквеними даними (№№ 347 — 355).
Тип уроку: урок - ярмарок
Мета: 
-         закріплювати вміння учнів виконувати дії додавання і віднімання над багатоцифровими числами;
-         навчати узагальнених прийомів роз­в'язування задач з буквеними даними, продовжувати роботу по розширенню геометричних знань, розвивати просторові уявлення, логічне мислення, -
-         розширювати знання народних традицій.
Обладнання:  таблиця усних обчислень; картки для опитування; схеми задач, схематичний малюнок гусака.
                           Х  і  д          у  р  о  к  у
І.  Організація класу.
    Сьогодні на уроці ми закріпимо вміння виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел, продовжимо роботу по узагальненню прийомів розв’язування задач з буквеними даними, розширимо свої геометричні знання. Але урок проходитиме у дещо незвичній формі — у формі ярмарку.
     Традиційно в Україні збирання врожаю вінчається яскравими, багатими ярмарками. На Полтавщині стало традицією в кінці серпня проведення у селищі Великі Сорочин­ці ярмарку. Він став називатися за назвою се­лища «Сорочинський ярмарок». Але не всі мали змогу побувати на цьому видовищі. І наші добрі знайомі Математика і Геомет­рія запрошують вас на такий ярмарок, але не звичайний, а математичний.
            Увага! Увага! Спішіть, поспішайте!
            Господарі й гості — глядіть не минайте!
            Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте,
          Купуйте, міркуйте, розв'язуйте, грайте.
     -  Але щоб зробити покупку на яр­марку, треба мати гроші.
     -  Які грошові одиниці ви знаєте?
     -  Але цих грошей у вас в достатній кількості немає.
     -  І все ж у вас є гроші, але не в кишені, а в голові. І гроші ці — знання.
ІІ.  Контроль, корекція і закріплення знань.
      Людей на ярмарку приваблювали ігри і роз­ваги. Здавна на ярмарках була така розвага:— ставилась міцна жердина, а на її вершеч­ку кріпився приз і сміливці піднімались по ній, але це було нелегко.
       Для розминки перевіримо домашнє завдання.
               1. Перевірка домашнього завдання.
  а)  Пояснити прийоми порівняння виразів завдання № 345.      
                   240 + 80 < 300 + 80
   —  Перший доданок у другому виразі більший, ніж у першому виразі, отже, і друга сума буде більшою, ніж перша.         
        350 - 70 < 350 - 40;          350 + 70 > 350 + 40.
  б)  Розказати план розв'язування задачі № 346. Зачитати відповідь.                                                                    
               (У ІІ овочесховищі стало на 127ц капусти більше, ніжу першому.)
               2.  Завдання для опитування.
   У вас 3 ряди і кожен ряд діставатиметься на жердину, розв'язуючи числові вирази, чий ряд дістанеться   першим півника, той переміг
                        а)  Розв'язати і зробити перевірку.           
   _45705                     _390004             _  630702
    24423                         42866                   58964
                        б)  Виконати дії.         
                6597 + 10707 + 183     (= 17487)      
                5340 + 19945 + 20735   (= 46020)
                8963 + 20440 + 908 =    (30311)
               3.  Картки для опитування.
      Часто покупці купували товар, попередньо не роздивившись його, і не знаючи, який він. Тоді говорили: «Купив кота в мішку». Ось і у мене є такий товар.
№ 1.1. У магазині було 760 м тканини. За тиждень продали  380 м, а до кінця тижня в магазин привезли ще 450 м.   Ск. м тканини стало в ма­газині до кінця  тижня ?                                     
       2.    7  м = * дм;                     4 м 5 дм = * дм * см;         
              8  м = * мм;                    3 км 006 м =  * м.                             
 (В.. 1) 760 - 380 + 450 = 830 (м); 2) 70 дм;  8000 мм; 450см;  3006м.)
№ 2.1.У трьох селах живе 8455 мешканців. Ск. мешканців у кожному селі окремо, якщо в І й ІІІ селах 5092 мешканці, а в другому і третьому — 3700?  2.  340 + 520 □ 340 + 600             530 + 125 □ 125 + 530
     490 - 45 * 90 - 60                     600 - 230 □ 550 – 230
   ( В. 1) 8455 - 5092 = 3363 (м.) — у ІІ  селі;
         2) 3700 - 3363 = 337 (м.) — у ІІІ селі;                                                                                                                                                     
         3) 5092 - 337 = 4755 (м.) у І  селі.)
                4.  Усні обчислення.
  а)  Вправа № 347.
 б)  Гра "Хто швидше?"         520     35     110        {665)
                                                  48   220       92         (360)
                                                112     38     260         (410)
                                          (680) (293)   (462)
ІII.  Повторення та узагальнення матеріалу.
           Багатий був ярмарок на пухкі паляниці, солодкі калачі, гречаники, смачні бублики з маком. От і зараз в’язу бубликів купимо, коли виконаємо перетворення. А кому що дістанеться, дізнаємось по тому, хто скільки отримає «грошей – знань»
      1.  Перетворення іменованих чисел. Виконання завдання № 348 (самостійно)
 (5600 м; 2080 м; 10 м; 400 см; 820 см; 1005 см;
 30 см.)
      2.  Вправу № 349 виконують за варіантами.
        В. 1 — вирази  верхнього рядка.
        В. 2 — вирази  нижнього рядка.
 Попередньо з'ясовують порядок виконання дій.
         ( В - /; 8993; 4237; В - 2: 70055; 14522.)
         3.  Фізкультхвилинка.
                              На доброму ярмарку ми побували.
                              Купували, сміялись та міркували
                              Та ще не танцювали!
                              Гей, троїсті музиченьки,
                              Нам заграйте веселенько!
                              А ви, хлопчики й дівчатка,
                              Всі відпочиньте гарненько.
IУ.  Розвиток математичних знань.
        1. Робота над задачами.
     А що ж то за ярмарок без галушок та вареників? Вареник для українця – це завжди свято для душі і шлунку. Вони і «хваленики2, і «благодареники», і, навіть, «мученики». З картоплею, капустою, м’ясом, квасолею, грибами, калиною, зі шкварками і все це на ярмарку, та у гарних макітрах, які виготовили «чарівні» руки гончарів. А цю макітру з смачними варениками купимо тоді, коли розв’яжемо задачі з буквеними даними.
       а) Задача № 350.
 —  Розгляньте розв'язання задачі з буквеними даними. Поясніть його.
       б) Задача № 351.
 —  Прочитайте задачу.    
 —  Запишемо задачу скорочено.
                                      а — перше число;
                                     а ■ 4 — друге число;
 —  Обчисліть значення виразу, якщо а = 224, але завдання диференційоване.
    І група – складає вираз і знаходить суму цих чисел
   ІІ група – складає вираз і знаходить суму трьох чисел ( третє число – 356)
  ІІІ група – складає вираз і знаходить суму трьох чисел ( третє число – на 356 більше, ніж сума І і ІІ)
      (224 + 224 ■ 4 = 1120; 224 + 224 х 4 + 356 = 1576;  ( 224 + 224 х 4) + 356 + 224 + 224 х 4 =2696)
     в)  Розв'язування задачі № 352 (самостійно).
       Продавалося на ярмарку багато різної живності: корови, кози, вівці, кури, гуси, свині. І вам теж дістанеться  гарні птиці, якщо розв’яжете задачу.
       (Відповідь: маса качки 1400 г; маса індика 3 кг; маса півня 2 кг.)
       2.  Завдання для конструювання.
        Геометрія пропонує купити гусака. Але гусак незвичайний, у нього є прохан­ня:
                     Я — гусак, веселий, білий,
                     Та не дуже я умілий,
                     Ось учора впав я з бочки,
                      Розлетівся на шматочки.
                      Поможіть, допоможіть,
                      Із шматків мене складіть   .

 











V. Підсумок уроку.
      Закінчується ярмарок.  Ми зробили багато покупок і це тому, що ви старались у роботі застосовувати всі свої знання.
-         Які знання ви застосовували?

-         Що нового дізналися?

Немає коментарів:

Дописати коментар