вівторок, 15 листопада 2016 р.

Математика 1 кл. Тема: Складання задачі, яка містить поняття «стільки ж» .Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 3. Мета: - Закріплювати навички табличного додавання і віднімання числа 3. Формуати вміння розв’язувати задачі, що містять поняття «стільки ж», вдосконалювати навички усної лічби; - розвивати навички самостійної роботи; - виховувати охайність і наполегливість. Обладнання: предметні малюнки, лічильні картки, схеми задач, геометричний матеріал, комп'ютер. Хід уроку І. Організація учнів до уроку. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. - Ми сьогодні навчимося складати і розв’язувати задачі, які містять поняття «стільки ж», та продовжимо роботу над засвоєнням таблиць додавання і віднімання числа 3. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1. Усний рахунок. - Гра «Мовчанка» - Я показую число, а учні сигналізують віялом відповідь. 2. Каліграфічна хвилинка - Учні в зошитах записують приклади, а ті, що працюють біля дошки, вписують результати обчислень на даху будиночків. - ? ? ? ? ? 6 4 1 9 3 4 5 5 2 8 - Що помітили незвичного? (У всіх випадках, крім одного. Сума становить 10. А в одному – 7) - Цифру 7 пропишіть каліграфічно 7 разів. - Розкажіть все про це число? 3. Самостійна робота - Розв’яжіть приклади ( робота за варіантами) І в. ІІ в. 8 – 3 – 3 = 2 + 2 + 3 = 6 – 2 – 3 = 2 + 2 + 2 = 9 – 1 – 3 = 7 + 3 – 2 = 4 – 3 – 1 = 7 + 3 – 1 = Фізкультхвилинка. ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 1. Робота над задачами нового типу. Усвідомлення поняття стільки ж. - Покладіть ліворуч 4 кружечки. Праворуч покладіть стільки ж. Скільки кружечків праворуч? ( 4 ) - Що можна сказати про кружечки ліворуч і праворуч? (Їх однаково) - Коли в одній групі й в другій групі однакова кількість предметів, говорять: ліворуч стільки ж, скільки і праворуч. - Яким іншим словом можна замінити вираз стільки ж ( Однаково) - Подивіться на ось цей скорочений запис і складіть задачу. - Як ви думаєте, що означає слово «стільки ж»? (та сама кількість) - Про що ця задача? - Що означає число 5? (кількість червоних кубиків) - Що означає «стільки ж»? (таку саму кількість, тобто 5) - Про що питається в задачі? - Який вираз складемо для розв’язання задачі? (запис розв’язання і відповіді у зошитах) 2. Робота з підручником. ( с. 55 № 3) - Робота над задачею проводиться аналогічно до попередньої задачі. - Скласти і розв’язати задачу за малюнком . - 3 л ? л - стільки ж - Записати задачу самостійно після колективного розбору. 3. Робота з геометричним матеріалом. - Перед нами зашифроване слово: 6 3 1 8 2 5 4 - Розшифрувати нам допоможуть ці геометричні фігури, у кожній з яких записаний числовий вираз: 6 + 2 10 – 2 4 – 2 6 – 5 3 + 3 9 - 5 - Якщо правильно обчислите значення виразів, дізнаєтесь цифру, якій відповідає літера. Обчислюйте усно, а результати записуйте в зошит, а праворуч літеру, що відповідає цій геометричній фігурі: - Ключ до шифру: 8 5 2 1 6 4 Е К Л С В А - Веселка ІУ. Підсумок уроку. - Ось бачите, ми починали урок згадуючи магічне число 7 і завершили склавши слово веселка. А веселка – це перемога і мир. - А як ви вважаєте. А ми з вами є переможцями? - Бажаю вам ще багато перемог у житті - великих і малих. Сміливо крокуйте до свого берега Перемоги, бо життя – прекрасне і варте на ці перемоги.

Тема: Складання задачі, яка містить поняття «стільки ж» .Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 3.
Мета: -  Закріплювати навички табличного додавання і віднімання числа 3.
              Формуати вміння розв’язувати задачі, що містять поняття «стільки ж», вдосконалювати навички усної лічби;
-         розвивати навички самостійної роботи;
-         виховувати охайність і наполегливість.
Обладнання:  предметні малюнки, лічильні картки, схеми задач, геометричний матеріал,  комп'ютер.
І. Організація учнів до уроку.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-          Ми сьогодні навчимося складати і розв’язувати задачі, які містять поняття «стільки ж», та продовжимо роботу над засвоєнням таблиць додавання і віднімання числа 3.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.      Усний рахунок.

-         Гра «Мовчанка»
- Я показую число, а учні сигналізують віялом відповідь.

2. Каліграфічна хвилинка
- Учні в зошитах записують приклади, а ті, що працюють біля дошки, вписують результати обчислень на даху будиночків.
  ( 6 і 4; 1 і 9; 3 і 4; 5 і 2; 2 і 8)
-          Що помітили незвичного?  (У всіх випадках, крім одного. Сума становить 10. А в одному – 7)
-         Цифру 7 пропишіть каліграфічно 7 разів.
Розкажіть все про це число? 
1.      Самостійна робота
-         Розв’яжіть приклади ( робота за варіантами) 
   І в.                                                                     ІІ в.
8 – 3 – 3 =                      2 + 2 + 3 =                    6 – 2 – 3 =              2 + 2 + 2 =
9 – 1 – 3 =                      7 + 3 – 2 =                    4 – 3 – 1 =               7 + 3 – 1 =
Фізкультхвилинка.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.      Робота над задачами нового типу.
    Усвідомлення поняття стільки ж.
-          Покладіть ліворуч 4 кружечки. Праворуч покладіть стільки ж. Скільки кружечків праворуч? ( 4 )
-         Що можна сказати про кружечки ліворуч і праворуч? (Їх однаково)
-         Коли в одній групі  й в другій групі однакова кількість предметів, говорять: ліворуч стільки ж, скільки і праворуч.
-         Яким іншим словом можна замінити вираз стільки ж ( Однаково)
-         Подивіться на ось цей скорочений запис і складіть задачу.
-         Як ви думаєте, що означає слово «стільки ж»? (та сама кількість)
-         Про що ця задача?
-         Що означає число 5? (кількість червоних кубиків)
-         Що означає «стільки ж»? (таку саму кількість, тобто 5)
-         Про що питається в задачі?
-         Який вираз складемо для розв’язання задачі? (запис розв’язання і відповіді у зошитах)
2.      Робота з підручником. ( с. 55 № 3)
-         Робота над задачею проводиться аналогічно до попередньої задачі.
-          Скласти і розв’язати задачу за малюнком .
   І бджілка - 3 л
  ІІ бджілка - стільки ж
Скільки разом?
-          Записати задачу самостійно після колективного розбору.
3.      Робота з геометричним матеріалом.
- Перед вами зашифроване слово.
   ( кола з числами 6, 3, 1, 8, 2, 5, 4)
- Розшифрувати нам допоможуть ці геометричні фігури, у кожній з яких записаний числовий вираз:
6 + 2      10 - 2        4 - 2       6 - 5      3 + 3      9 - 5
-           Якщо правильно обчислите значення виразів, дізнаєтесь цифру, якій відповідає літера. Обчислюйте усно, а результати записуйте в зошит, а праворуч літеру, що відповідає цій геометричній фігурі:
-         Ключ до шифру:
8 - Е    5 - К    2 - Л    1 - С    6 - В    4 - А    ( веселка)

ІУ. Підсумок уроку.
-          Ось бачите, ми починали урок згадуючи магічне число 7 і завершили склавши слово веселка. А веселка – це перемога і мир.
-          А як ви вважаєте. А ми з вами є переможцями?
-         Бажаю вам ще багато перемог у житті - великих і малих. Сміливо крокуйте до свого берега Перемоги, бо життя – прекрасне і варте на ці перемоги.

Немає коментарів:

Дописати коментар