середа, 31 серпня 2016 р.

Тема: Твоя країна – Україна.


Любі першокласники! Зовсім недавно ви ще були дошкільнятами, а сьогодні ви стали учнями нашої школи. Від нині – члени великої і дружної шкільної родини. Перед вами відкриваються двері у чудову і неосяжну країну Знань. Саме від того, як пройде сьогоднішній день, залежатиме, з яким настроєм ви будете приходити до класу. Перед вами на партах лежать Пухнастики, виберіть і покажіть того, який настрій переважає у кожного із вас. Я бажаю, щоб із таким настроєм ви відкривали щодня двері нашої школи. 

Тема: Твоя  країна – Україна.
Мета: розширити і поглибити поняття про Україну, ознайомити із символами України, розвивати українське мовлення дітей, їхній кругозір, формувати громадянські якості, виховувати любов і повагу до Батьківщини, її символів, традицій.
Обладнання: державні символи України, ілюстративний матеріал « Мальовнича Україна», «Київ – столиця України», набір предметних малюнків: кущ калини, гніздо, лелека, верба, соловейко.
                                               Хід уроку
1.Організаційна частина.
Любі першокласники! Зовсім недавно ви ще були дошкільнятами, а сьогодні ви стали учнями нашої школи. Від нині – члени великої і дружної шкільної родини. Перед вами відкриваються двері у чудову і неосяжну країну Знань. Саме від того, як пройде сьогоднішній день, залежатиме, з яким настроєм ви будете приходити до класу. Перед вами на партах лежать Пухнастики, виберіть і покажіть того, який настрій переважає у кожного із вас. Я бажаю, щоб із таким настроєм ви відкривали щодня двері нашої школи.
2.Актуалізація опорних знань.
Гра – вправа «Закінчи речення».
Наша країна називається…
Столиця України – місто…
-         Так, діти.
          Багато держав є, людей, різних мов,
          Та кожному мила одна лиш, єдина,
          Найкраща з усіх, - то є рідна країна,
           Мені ж наймиліша моя Україна.
3. Повідомлення теми уроку.
- Діти, ми народились і живемо на цій чудовій землі, тут народились і жили наші прадіди, тут живуть наші батьки. Любов до нашої Батьківщини починається з любові до колискової пісні , до стежини по якій ви ходили до школи.
а) Робота з ілюстративним матеріалом із серії « Мальовнича Україна».
Учні розглядають ілюстрації, розповідають, що на них зображено. Підсумовуючи, кажу:
-Гарний наш рідний край, бо має і високі гори, вкриті зеленими лісами, і бистрі ріки, і урожайні поля, і заквітчані луги, і все , чого бажає наша душа.
-Коли ми говоримо про нашу державу,  ми не можемо не згадати про її столицю – місто Київ.
           Київ – місто історичне, йому уже багато літ!
           А воно красиве, вічне, серед зелені і квіт.
           Київ – серце України, і найкраще місто в світі,
            Хоч пройшов усякі зміни, - гарний все – взимі, чи вліті.
(Показую фотографії із зображенням краєвидів Києва.)
б) Гра з елементами розповіді.
- А зараз ми спробуємо створити картину одного з куточків рідного краю.
На таблиці «Це моя Україна» виставляю в прорізи по черзі предметні малюнки із зображенням верби, калини,лелеки, соловейка, гніздечка.
Учні коментують. Наприклад: «Гніздечко я кладу на дах хати. У гніздо посаджу лелеку» і т.д. Учитель біля річки «садить» кущ калини і говорить:
             А калина біля броду
             білі квіти розпускає.
             На свою чарівну вроду
              задивляється у воду,
              соловейка виглядає.
(Діти «садять»  на кущ соловейка.)
- В Україні калина завжди росла біля хати. В народі було прийнято садити кущ калини, коли в сім” ї народжувалась дитина. Верба і калина завжди допомагали людям, адже калиною лікували кашель, а порошком меленої вербової кори зупиняли кров. Тому й стали ці дерева народними символами.
4.Музична фізкультхвилинка.
Крім народних символів кожна держава має свою символіку: герб, гімн і прапор.
Герб – (вивішую малюнок із зображенням) найголовніший із символів; тризуб символізує мир і творчу працю.
Гімн – найголовніша пісня України, слухати яку потрібно  стоячи, мовчки.
Прапор – державний символ.
             Синьо – жовтий прапор маєм:
              Синє – небо, жовте – жито.
               Прапор свій оберігаєм,
                Він святиня – знають діти.
-         Блакитний колір – це колір води, чистого неба, це символ миру.
-         Жовтий – це колір зерна, хліба, сонця.
(На дошку вивішую сонце без промінчиків.)
-         Діти, а чого не вистачає у сонечка?
-         А якого кольору промінці?
-         Цей колір найщасливіший. Дам вам гарну пораду,якщо у вас поганий настрій, намалюйте букет квітів і розфарбуйте в жовтий колір. Щоб відновити сили слід зробити бутерброд з медом. Жовтий колір підвищує тонус.
   - У вас на партах є відбитки долоньок, розфарбуйте їх і вони стануть промінчиками для нашого сонечка.
     (Розфарбовані долоньки вивішую на дошку.)
-         А я хочу вам побажати, щоб у вас завжди був гарний настрій, сонце освітлювало вашу шкільну доріжку і раділо кожному дню у школі..
5.Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон».
-В якій країні ми живемо?
- Які є державні символи?
- А народні?





Немає коментарів:

Дописати коментар